alweerweg2.reismee.nl

Cape Anguille naar Gros Morne

EVEN EEN DIENSTMEDEDELING VOOR DE FAMILIE. IN DIT GEBIED HEBBEN WE GEEN ONTVANGST OP ONZE MOBIELE TELEFOON. INTERNET IS NIET OVERAL, MAAR DAT GAAT BETER ZOALS JULLIE ZIEN, DUS ALS ER IETS TE MELDEN IS GRAAG VIA EEN REACTIE HIEROP OF OP EEN VAN ONZE E-MAILADRESSEN.

Dinsdagsmorgens prachtig helder. We ruimen de auto in en rijden om negen uur Codroy Valley uit, richting TCH East. Jan rijdt door tot 30 km voor Corner Brook. We zien veel meer dan op de heenweg, omdat het nu helder is. Na een koffiestop neem ik het stuur over en we rijden naar afslag 5 van Corner Brook. We slaan voldoende medicijnen in voor de komende 10 dagen. Verder weer tot net voorbij Corner Brook waar we langs de snelweg een Tim Hortons vinden voor onze lunch. Geld pinnen lukt helaas niet, maar de Chilli Combo en het broodje zijn prima.

We rijden door naar Deer Lake en gaan daar de Viking rail op naar Gros Morne National Park, een World Heritage. Onderweg stoppen we een paar keer voor een mooi uitzicht en bij de afslag naar Norris Point bezoeken we het Visitors Centre. Daarna nog een uitzichtpunt boven het dorp waar we ook Woody Point Lighthouse met de verrekijker ontdekken. Rond kwart over vier zijn we bij Neddies Harbour Inn, een houten hotel waar we kamer 108 krijgen. Een geweldig ruime kamer met uitzicht over het meer. Het restaurant is ruim, het eten lekker, maar erg duur en het is volslagen sfeerloos omdat de chef per halfuur maar twee tafels kan bedienen.

Woensdagmorgen zijn we na een snel ontbijt al om acht uur onderweg. In Rocky Harbour halen we kaartjes voor een boottocht om tien uur op Western Brook Pond. Dat is eigenlijk een gletsjer, maar in de loop van de tijd is het beginstuk vanaf zee tussen de morenes dichtgegroeid met veen. We moeten vanaf de parkeerplaats een kilometer of drie lopen voor we aankomen bij het meer. We redden dat dik binnen de gangbare drie kwartier. De boottocht duurt 2 uur en een kwartier. We zien een prachtige fjord met watervallen en een slapende reus en langs het water en moose.

Op de wandeling terug naar de auto zien we er nog twee, maar die zijn te ver om te fotograferen. We rijden de Viking Trail terug naar het zuiden en slaan af naar Lobster Cove Head. Daar is een leuke vuurtorentje waar we al bekenden tegenkomen die we in het vliegtuig zagen en een Nederlandse van geboorte ontmoeten die het leuk vindt om met ons in haar geboortetaal te praten. In Rocky Point drinken we Cola of we eten een ijsje en we doen een paar kaarten op de bus. We halen geld, halen take-away-voer en geneieten verder van deze stralende dag in Gros Morne.

Morgen naar Port-aux-Chois en overmoregen naar Labrador. We melden ons weer waar dat kan. Oh, en als het lukt zet ik een kort filmpje op de site onder video met Cape Anguille Lighthouse en het geluid van de fog horn (misthoorn). Lukt niet: doe ik thuis!

Lovely route north to Gros Morne National Park (a UNESCO World Heritiage). The weather is excellent. Lots of wild flowers and sights as you find in our pictures. The new lighthouse is Lobster Cove Head. We did a boat ride on Western Brook Pond, a former glacier, saw a moose and enjoyed a 3 km hike to get to that boat (and back ofcourse). Tomorrow we continue to Port-aux-Chois and the day after to Labrador.

Bob

Dear Jan & Alie:

At last we are the same time zone plus or minus one hour. Canada is another beautiful destination. Much of it is unspoiled. Other than your first travel day, I hope the trip is going as planned.

Bob

tosca en gerrit

Hallo Alie en Jan,
Erg leuk dat we steeds de verhalen en foto"s van jullie krijgen. de techniek staat tegenwoordig voor niets.
We begrijpen ook waarom jullie site "alweerweg " is genoemd.
Maar we lezen en zien foto"s van vuurtorens maar lezen en zien niets over de "zandjes "van de strandjes ????
Onze dochter Nora (en schoonzoon Sjors ) willen volgend jaar naar Canada misschien halen zij wel ideeën uit jullie verslagen (foto "s )
Groeten van Tosca en Gerrit

Anke en Gerrit

Hallo Alie en Jan,
We reizen met jullie mee, zo hebben we toch nog vakantie.
Van de 5 weken die we hadden, hebben we maar 1 week gezeild en slechts 2 vuurtorens gezien (De Ven Andijk en die op Urk). Reden: verstuikte enkel (Anke) en rotweer.
Geniet maar lekker, dan doen wij dat ook van jullie verhalen en prachtige foto's.
Groetjes,
Anke en Gerrit