alweerweg2.reismee.nl

Toronto en de terugreis

Zondagmorgen na het ontbijt bij Tim Hortons doen we de hop-on-hop-off tour. Veel gehobbel bovenop de bus en dan al die draden die overal boven straten hangen. Veel oude bakstenen gebouwtjes tussen enorme wolkenkrabbers. We rijden een uur of twee dwars door de stad. Daarna lopen we naar de kust van Lake Ontario (een enorme plons water) en om één uur maken we een boottochtje naar de eilandjes tussen het meer en de skyline. Het is erg druk in de stad en in de loop van de middag wordt de wind steeds sterker, dat is een zij-effect van wat nu tropische storm Irene is.

Maandag 29 augustus is de dag van de terugreis. Mailtjes van bekenden uit het hurricane-gebied melden boomtakken, een ondergelopen straat en een autoschade, maar zelf zijn ze OK. We ontbijten weer bij Tim Hortons en gaan daarna te voet door King Street naar Bay Street en dan naar de waterkant. We komen uit bij de veerboot naar Centre Island. Leuke overtocht op een oude pont. Veel gezinnen met kinderen die vrijwel allemaal naar een pretpark gaan. Wij lopen door tot Chelsea Beach en de pier. Daar fotograferen we vuurtoren 52 en Jan loopt verder naar Gibraltar Point voor nummer 53. Zandje 'zoveel' is ook binnen. We hobbelen terug en eten in Pearl een van de restaurants langs de waterkant (Queens Quay). Daarna terug naar het hotel. Daarna terug naar het hotel. Omkleden, nog wat lezen en rond zes uur de shuttle naar het vliegveld. Het verkeer zit volledig vast.

Na het inchecken naar de KLM-lounge en keurig op tijd vertrek met de 747 Calgary van KLM. We zitten op het vrij lege bovendek en vliegen in 6 uur en een kwartier naar Amsterdam. We hobbelen boven Canada nog een keer door Irene heen voor we op een druilerig Schiphol landen. Beetje chaos bij de bagagebanden, hoewel onze wachttijd erg meevalt. Volgens het bord boven de band wordt er nog uitgeladen en komen de koffers pas later, als ze al van de band rollen. Taxi naar Hoofddorp, waar Eppie en Henk's de buurvrouw Irene ons binnenlaat om de sleutels van de auto te pakken. Rond drie uur zijn we thuis in IJlst. Morgen uitpakken!

Wie in het vervolg niet meer op onze verzendlijst wil staan, verzoek ik dat via een mailtje even te melden. Horen we niks, dan zien jullie in februari 2012 ons volgende blog verschijnen.

Sunday morning we do the hop-on-hop-off tour of Toronto. It is interesting to see some little old buildings (all brick) between all those high-rises. We cross the city for about two hours. After that we walk down to the Lake Shore (Lake Ontario) and at one o'clock we do the cruise to the islands opposite the skyline. The city is very crowded this Sunday. And in the afternoon the wind is getting stronger (probably a side-effect of Irene).

Monday August 29 is the day to fly home. But first we have breakfast at Tim Hortons and walk King to Bay Street and down to the Lake Shore to catch the ol ferry to Centre Island. Lots of families with small children go to an amusement park there while we walk on to the pier on Lake Ontario. We catch our last two lighthouses and one more sand sample. Back in town we have a Chinese meal before going back to the hotel, changing, checking out and catching the shuttle to the airport. Traffic is completely congested at the end of the afternoon. Our flight leaves on time and after 6 hours and 15 minutes arrives in Amsterdam after some turbulence (due to Irene). We taker a cab to our friends home (they are on holiday) where their neighbor (name Irene!) gets us the keys to our car. 3 p.m. on Tuesday we are back home! Unpack tomorrow.

Diane and John

Thank you for sharing your adventures with us. Toronto must be a great city (except for traffic) and fun to visit. We have been to Montreal, Quebec and the Maritimes, Victoria and Vancouver, but not the "in-betweens". Must try that some time. Love, Diane and John

Tini van Tilborg

Ik heb jullie vakantie met horten en stoten gevolgd. Ik heb het idee dat dit een vakantie was met zeer veel moois en leuke ervaringen. Wij wense jullie nu een rustiger tijd in IJlst.

Groetjes Tini en Rieki.

Jacques en Helene

Welkom Thuis !!!!

We hebben jullie op de pc weer gevolgd en weten dat jullie kunnen terugkijken op een zeer interessante
reis – wat ons wel opviel is dat jullie ook net als wij hier zoveel slechte dagen hadden met regen/mist enz.

Wat zijn jullie toch actief ondanks zulke omstandigheden – onze complimenten hoor!!

Bij thuiskomst hoeven jullie niet lang te acclimatiseren.
Hopelijk zullen de weergoden ons spoedig wat beter goed gezinder zijn.

Ongetwijfeld ligt er nu weer veel fotokeuzes en pc plak en knipwerk op jullie te wachten en t.z.t. zien wij het eindresultaat in album vorm weer graag tegemoet.

Wij hopen elkaar spoedig weer te ontmoeten om verder bij te praten.