alweerweg2.reismee.nl

Vrije dag in St. John’s en Toronto

Na het opstaan vrijdag 26 augustus, eerst ontbijten en dan met de was naar Mighty Whites, een laundrette in Duckworth Street. Dat kost een dik uur, terwijl we ondertussen een kop koffie drinken (zelfs ik, dat is de eerste in vier weken). Daarna lezen we wat, we lunchen en rond halftwee worden we opgehaald voor een drie uur durende stadstour die vier uur duurt. We gaan eerst met gids Larry naar Cape Spear, het meest oostelijke punt van 'the America's'. In de mist, maar zowel de nieuwe hoge als de oude vierkante vuurtoren (nummer 50 en 51 deze reis) zijn bereikbaar. Daarna terug naar St. John's waar we aan 'the narrows' (haveningang) kijken en vervolgens Signal Hill op voor een prachtig uitzicht op de stad en op Fort Amhurst (met vuurtoren 49 die we ook uit onze kamer zien). Daarna nog naar Quidi Vidi Village (vissersdorp, nu bekend vanwege de brouwerij). Ook in de stad zien we nog van alles, zoals een totempaal in de tuin van de luitenant-gouverneur en Jelly Bean Row (al die gekleurde huisjes). We zijn rond halfzes weer terug in ons hotel. Vanavond even de koffers herpakken.

Zaterdagmorgen na het ontbijt een taxi naar het vliegveld waar we Ivy met haar man tegenkomen! Met een beetje vertraging naar Toronto; 3,5 uur van gate tot gate. Omdat we met vertraging vertrekken zijn we pas rond kwart voor drie aan de grond (dat is kwart over vier NGFL tijd) en uiteindelijk om halfvijf na een busrit in het centrum van Toronto. We zien net het begin van de begrafenisstoet van een bekend Canadees politicus . We krijgen een mooie suite in het Hyatt en eten 's avonds aan de overkant .

We blijven via de TV op de hoogte van Hurricane Irene maar hebben er hier nog geen last van.

Morgenavond vliegen we terug. Thuis meld ik me nog een keer met een laatste update. Iedereen bedankt dat je ons gevolgd hebt en natuurlijk ook voor de reacties, die we altijd erg leuk vinden.

On Friday we have a half day off, so we do out laundry, we read and have lunch before starting a lovely tour to Cape Spear (2 lighthouses in a thick fog are good for numbers 50 and 51 this trip and the most easterly point in North America). We have a look at 'the Narrows, the entrance to the harbour and a view of the city from Signal Hill (with Fort Amhurst on the other side of the water). After Quidi Vidi Village, Jelly Bean Row and different other sights we return back at the hotel. After packing and breakfast on Saturday morning we go to the airport and check in for the 3,5 hours flight to Toronto. In the departure lounge we run into Ivy and her husband; it's a small world after all! With some delay we arrive in Toronto and we are in our suite at the Hyatt regency about 4:30 p.m. (6:00 NFL time). We eat in a lovely restaurant across the street.

The TV and some mails from Bob & Joyce and from Joy who are in the middle of it, we follow hurricane Irene. We hope you will be safe there on the eastcoast!

Tomorrow night we are flying back to Amsterdam. From home I will send a last update. Thanks for following us andfor the reactions that we love.